FOTO: Din Bil

Nu får du full insyn i verkstaden

ServiceCam är det moderna digitala verktyget för kommunikation mellan verkstaden och dig. Våra servicetekniker filmar din bil och förklarar eventuella brister som behöver åtgärdas.

– Transparens skapar trygghet för kunden. Med ServiceCam kan vi tydligt visa och förklara vad vi gör, vad vi har gjort eller vad vi behöver göra på bilen, säger Alexander Hammoud, servicechef på Volkswagen Bromma.

ServiceCam gör dig delaktig och en känsla av att vara på plats i verkstaden. Under genomgången av din bil filmar och förklarar serviceteknikern eventuella brister samt vad det innebär för bilens köregenskaper och säkerhet. Dokumentationen underlättar för dig att ta beslut inför tilläggsarbeten.

– Som en kund uttryckte det: ”är som att få se en röntgenbild hos läkaren som sedan visar vad som är fel och förklarar på ett sätt så att man förstår”. Våra kundundersökningar visar att responsen bara är positiv, säger Alexander Hammoud.

alexander hammoud
Alexander Hammoud.

– En annan fördel är att kunderna får se vilken hög kompetens våra välutbildade servicetekniker har. Vi bevisar det digitalt med ServiceCam.

Videoinspelningen med ett kostnadsförslag når du direkt på alla dina enheter via textmeddelande eller e-post och du beslutar själv vad du vill lägga till i arbetsordern.

Fördelarna med ServiceCam

• Transparent och lättillgänglig förklaring.
• Spårbarhet av reparationsbehov och kostnader.
• Flexibilitet, du kan ta ett beslut var du än befinner dig.
• Trygghet. Du kan lita på din verkstad.

ServiceCam – steg för steg

1) Serviceteknikern filmar genomgången av din bil där du får se eventuella brister som måste åtgärdas och vad det innebär för bilens köregenskaper och säkerhet.
2) Serviceteknikern kan exempelvis visa hur ett nytt bromsbelägg ser ut och jämföra det med ett slitet som sitter i din bil.
3) Filmen laddas upp i en molntjänst.
4) Du får en länk skickad till dig, via SMS och/eller mejl, och kan sedan se filmen och kostnadsförslaget för att bestämma hur du vill gå vidare.
5) Du kan välja mellan att tacka ja till kostnadsförslaget, avböja, eller be om att bli uppringd.

Publicerat: 19 december, 2019 Senast ändrad: 19 december, 2019
Skrivet av redaktionen

Vi i redaktionen är erfarna biljournalister och bilentusiaster som här samlar all information bilägare kan ha nytta utav.